Spilreklamenævnets årsberetning beskriver Nævnets aktiviteter og udtalelser i 2024. En vigtig indsats har i årets løb været at øge kendskabet til nævnet i den danske befolkning. ;
Spilreklamenævnet har behandlet en sag, hvor der var klaget over, at der til klager var sendt markedsføringsmateriale fra betano.dk, selvom klageren umiddelbart før modtagelsen havde ladet sig registrere i Spillemyndighedens register over frivilligt udelukkede spillere (ROFUS).;
Spilvirksomheders markedsføring kan gå på tværs af lovområder. Derfor har Spilreklamenævnet indgået en samarbejdsaftale med Forbrugerombudsmanden og Spillemyndigheden med henblik på at undgå dobbeltarbejde og styrke den samlede koordinerede indsats, når det kommer til reguleringen af spilvirksomheders markedsføring i Danmark. ;
Med virkning fra 1. januar 2024 har Dansk Erhverv overtaget sekretariats-betjeningen af Spilreklamenævnet. Sekretariatet har hidtil været hos HORESTA. Nævnet blev etableret i 2021, og opgaven bliver at konsolidere Spilreklamenævnet, herunder ikke mindst at udbrede kendskabet til nævnet og dets virksomhed. ;
Spilreklamenævnet har udtalt kritik i en sag, hvor der var klaget over, at en spiludbyder reklamerer til mindreårige med spil på et socialt medie, et medie mest brugt af unge.;
Spilreklamenævnet har behandlet en sag, hvor der var klaget over, at en spiludbyder med en ”levende” busreklame opfordrer til ;
Spilreklamenævnet har netop udtalt kritik i en sag, hvor der var klaget over, at der til klager var sendt tilbud om spil på SMS, som blev fulgt op af telefonisk henvendelse til klager på trods af, at klager havde ladet sig registrere i Spillemyndighedens register over frivilligt udelukkede spillere (ROFUS).;
Spilreklamenævnet har netop afvist at udtalte kritik efter en klage over, at et barn blev udsat for en reklame for Spilleboden.dk på YouTube;
Spilreklamenævnet har den 14. marts 2022 behandlet en sag vedr. spiludbyderen Comeon!’s anvendelse af Nicklas Bendtner ved markedsføringen af spil. Sagen er endt med kritik af spiludbyderen.;
Det nyetablerede Spilreklamenævn har behandlet sin første sag, og det har resulteret i en kritik af spiludbyder, der sidste år fik sin reklame vist inden et afsnit af TV2’s julekalender, Juleønsket.;